Search This Blog

Tuesday, November 10, 2009

Pembangunan Modal Insan

10 Oktober 4.50ptg. Sedang mengikuti simposium : Harnessing the value of Human Capital Development in the innovation economy di PICC Topik yang menarik. Pelbagai cadangan dan pandangan pakar luar negara dibentangkan. Yang menariknya seorang parent dari Malaysia bangun dan mempersoalkan tentang ketidakhadiran guru-guru di sekolah dan kesibukan para pentadbir yang selalu keluar untuk menghadiri kursus dan mesyuarat bagaimana hendak membangun dan membina future malaysian generation di sekolah.... ironinya pelajar-pelajar ditinggalkan dalam kelas tanpa guru dan pentadbir.

Penggunaan teknologi terkini boleh membantu kita sebagai pendidik untuk melaksanakan tugas di sekolah dan dalam masa yang sama berkongsi idea dan berbincang atau berkonferen dengan rakan sejawat seluruh negara tanpa meninggalkan sekolah .... the core business of the educators.

Bagimana kalau guna Google for Educators tools? Tidak perlu melabur untuk hardware dan software, yet boleh memberi IMPAK MAKSIMA dalam dunia pendidikan. Are you ready for the change?

No comments:

Post a Comment