Search This Blog

Tuesday, August 10, 2010

Educational Blogging 2010


Tahniah kepada semua pemenang National Educational Blogging Competition 2010 yang telah dianjurkan oleh Pusat ICT UPSI sempena sambutan Hari ICT 2010. Seramai 240 penyertaan telah diterima, sambutan kali ini adalah sangat memberangsangkan berbanding 30 pada tahun lepas.

Terima kasih kepada AJK dan Juri yang terlibat untuk menjayakan pertandingan ini. Juri mendapati penyertaan kali ini menunjukkan kualiti yang ketara terutamanya kandungan blog mengikut subjek yang dilaksanakan disekolah-sekolah. Subjek-subjek yang dipaparkan dalam blog adalah seperti sains, bahasa, agama, seni, kemahiran hidup, sejarah, matematik dan pendidikan awal kanak-kanak. Jelas sekali menunjukkan kesedaran menggunakan kemudahan Web 2.0 dikalangan guru malaysia adalah sangat memberangsangkan. Senarai penuh pemenang pertandingan boleh dirujuk pada laman rasmi Pusat ICT UPSI.

Pemenang pertama telah dihadiahkan sebuah iPad, pemenang kedua sebuah netbook, pemenang ketiga sebuah smartphone, manakala pemenang keempat menerima sebuah kamera digital. Lain-lain hadiah berupa pencetak laser, pencetak warna dan set pembesar suara dari Altec Lancing. Terima kasih kepada JARING dan Technitium di atas sumbangan hadiah-hadiah berkenaan.

Banyak permintaan yang diterima untuk kami meneruskan pertandingan ini atau dijadikan sebagai satu Yearly Event. InsyaAllah kami akan berusaha untuk merealisasikannya.
Semoga dengan usaha yang kecil ini dapat memberi satu suntikan baru kepada guru-guru Malaysia untuk maju dan cemerlang.


No comments:

Post a Comment